2005-05-20

خواب

از ابتدای هفته اغلب شب‌ها ۲تا۳ ساعت خوابیده بودم و صبح‌ها هم در پادگان یکی دو ساعتی می‌خوابیدم، دیشب هم ساعت ۲ تصمیم گرفتم که بخوابم تا جمعه‌ای خوب داشته باشم،ساعت ۲ خوابیدم و ساعت ۸ صبح بیدار شدم، وقتی س کردم که می‌تونم راحت بخوابم و کسی کاری به کارمنداره خوابیدم تا ساعت ۱۴ (۲بعد از ظهر) اما الآن از این۱۲ ساعت خواب پشیمان هستم و می‌گفتم که ای کاش همون ساعت ۸ از خواب بیدار می‌شدم چرا که حال که داد تازه کلی زدحال شد و لااقل ۵ ساعت از روزجمعه‌ی من رو گرفت .... گگاهی فکر می‌کنم ای‌کاش آدم‌ها خواب نداشتند یا روز‌ها بیشتر از ۲۴ ساعت بود تا آدم هر کاری می‌خواست می‌کرد؛ اما بعدش بلافاصله می‌گم خوب اگر این طوری بود که همه موفق بودند، هنر اینه که با روزی ۲۴ ساعت و روزی چند ساعت خواب آدم بتونه به اون هدفش برسه.

لینوکس در جنوب شهر

پنج‌شنبه‌ای رفته بودم پایین شهر توی پاساژی در نازی‌آباد میدن مدائن با سی‌دی‌های Ubuntu Linux، OpenOffice ،Redhat و C++ Compiler Intel برخورد کردم! البته مثل همه جا Fedora Core3 رو نوشته بود Redhat 12 و نسخه‌ي Ubuntu رو هم نوشته بود ۲۰۰۵ یا نسخه‌ی OO.o رو نوشته بود Open Office 2005 که برام خیلی جالب و مسخره بود! اما نکته‌ی جالب این بود که چنین برنامه‌ّایی دیگه از حیطه‌ی بازار رضا یا پایتخت بیرون اومده و وارد فروشگاه‌های محلی شده، نکته‌ی بعد هم به روز بودن پایین شهر رو نشون می‌ده در حالی که هنوز در فروشگاه‌های بالای شهر من توزیع لینوکس یا برنامه‌های لینوکسی رو ندیدم ;) (اگر نمی‌دونید گنو/لینوکس چیه باید بگم یه سیستم عامل هست. برای اطلاعات بیشتر اینجا(انگلیسی) و اینجا (فارسی) بروید)

سوسول

یکی از مذخرف‌ترین واحد‌های سنجش برای شخصیت انسان‌ها «سوسول» بودن هست! ما که نفهمیدیم این سوسول بودن چه معیار داره، وقتی می‌گیم یه چیزی لنده خوب واحد سنجش متر هست، میایم دوتا رو متر می‌کنیم (یعنی با واحد متر اندازه‌گیری می‌کنیم) و هر کدوم متراژ بالاتری داشت به عنوان بلند‌تر معرفی می‌کنیم. اما سوسول ؟! معیاری نسبی هست، ما خودمون رو غیر سوسول می‌دونیم و کمتر از خودمون رو سوسول! خوب این طوری هست که باید گفت تمام آدم‌های دنیا سوسول هستند! حتی فلان قاتل که با چاقو ۱۰ نفر رو تیکه تیکه کرده چون یکی هست که به اون هم بگه سوسول! نکته‌یدیگه اینه که سوسول واژه‌ای هست که بیشتر دست‌مایه‌ی آدم‌های خلاف‌کار هست به همیندلیل میزان سوسولی رابطه‌ی مستقیم داره با میزان خلا‌های شما. اگر تا بهحال دعوای خیبانی نکردید، یا خط و خوطی روی دست و صورت ندارید، یا به احترام دیگران پشت چراغ قرمز می‌ایستید و از خط عابر پیاده عبور ی‌کید، یا نوشابه‌ی خودتون رو بجای هورت کشیدن با نی‌ می‌نوشید مسلما شما آدم سوسولی هستید. شخصا از این کلمه متنفرم چرا که واقعا هر چی فکر می‌کنم هیچ معیاری براش ندارم، یعنی یه چیز کلی بگیم که بر اساس اون بشه گفت فلانی اگر در این معیار باشه سوسول هست و اگر شاملش نشه غیر سوسول. از طرف دیگه مخالف سوسول هم دقیقا چیز خاصی نیست و این به دلیل این هست که سوسول معیاری نداره، بلند مخالفش می‌شه کوتاه اما سوسول؟ می‌شه با دل و جرات؟ می‌شه خلاف‌کار ، می‌شه آدم ستقل؟ می‌شه زرنگ و چالاک؟ می‌شه چی؟!!! در هر حالت بگذریم از این لغت مذخرف بان فارسی که افتاده دهن همه و امیدوارم یه روزی از میون مردم بره .... (که البته یه روز می‌رسه که یگه کسی به مسی نمی‌گه سوسول.!)

عدد (0) : نظرات

Post a Comment

<< صفحه‌ی اول