2005-04-09

کاشتن پرچم!

چند روز پیش چند تا بنده خدا یه بی نظمی کردن که در نتیجه‌ی این بی نظمی افسر ارشد براشون جریمه‌ای در نظر گرفت. قرار شد پامرغی برن سرویس بهداشتی و با آفتابه آب بیارن و پای میله‌ی پرچم بریزند، این کار تا زمانی ادامه داره که میله‌ی پرچم کمی بلندتر بشه!!! خوب به یه میله‌ی فلزی چقدر باید آب داد تا بلند بشه؟!! البته افسرمون هم آدم با شعوری بود و بعد از چند دقیقه به این کار پایان داد، هرچند میله‌ی پرچم هنوز همون اندازه است، منم نمی‌دونم چرا با اون همه آب هنوز بلند نشده ....

لغات مصطلح اما غلط

در زندگی روزمره لغات غلط بسیار زیادی رو استفاده می‌کنیم، در پادگان به غذاخوری همیشه نهارخوری می‌گن، امروز که دقت می‌کردم حتی توی خونه‌ها به میز غذاخوری میز نهارخوری می‌گن، چرا اینطوری شده خودم هم نمی‌دونم ;) حتی گاهی می‌گن شام رو ببر روی میز نهارخوری یا صبح علی اطلوع می‌گن «برید سالن غذاخوری صبحانه رو بخورید و سریع بیاید بالا»!! و چیز جالب دیگه این که توی ایران به هر چیز فلزی می‌گن آهنی، مثلا کتری آهنی در حالی که جنسش از استیل یا روحی هست، یا می‌گن میله‌ی آهنی در حالی که میله فولادی هست یا آلومینیومی... همین اشتباهات در جاهای مختلف باعث می‌شه یا عده‌ای ازشون سوء استفاده کنند یا کارها اشتباه پیش بره. پس ید نیست در سال جدید سعی کنیم صحیح‌تر حرف بزنیم. البته یادمون باشه نه افراط نه تفریط.

زمانی که برای میدون تیر رفته بودیم به اینفکر می‌کردم که با اسلحه‌ای که توی دست من هست تا به حال چند نفر رو کشتن، به این فکر می‌کردم که کشتن چقدر آسونه اما همون سرباز زخمی که داره جون می‌ده رو هیچکس نمی‌تونه نجات بده پس این که می‌گن ما آدم‌ها خیلی پیشرفت کردیم شاید یه چیز احمقانه باشه، آخه قبل تولد مسیح هم وقتی یکی رو با شمشیر می‌زدند می‌مرد امروز بعد از ۲۰۰۵ سال هنوز وقتی یکی در جنگ تیر یا ترکش می‌خوره می‌میره و کمتر کسی هست که بتونه نجات پیدا کنه پس ما آدم‌ها هنوز هم خیلی پیشرفته نیستیم، حتی همین اینترنتی رو که دارید ازش استفاده می‌کنید با اهداف جنگی ساختند و حالا هم ازش دانش الکترونیک و کامپیوتر برای هر چه راحت‌تر کشتن آدم‌ها استفاده می‌کنیم مثلا بمب‌ها هدایت شونده یا جنگ‌های الکترنیکی که باعث سهولت دراز بین رفتن دشمن می‌شه.

عدد (0) : نظرات

Post a Comment

<< صفحه‌ی اول