2005-04-09

خاله بازی!

پاسداری یعنی پاس‌دادن! یعنی نگهبانی از یک منطقه، مثلا از یک پادگان یا یک هواپیما یا یک منطقه حفاظت کردن رو پاسداری می‌گویند، خوب پاسدار هم سربازیست که پاس‌ می‌دهد (نگهبانی می‌دهد). بیشتر شبیه به خله بازیه! ۲۴ ساعت سر پستی و ۲۴ ساعت در منزل البته اسمش ۲۴ ساعت در منزل هست چرا که بعد از پایان زمان پسداری تا چندین ساعت ازشما بیگاری می کشند و بدین ترتیب شما ۳۰ و خورده‌ای ساعت در پادگانید و چند ساعتی در راه منزل و سپس پادگان، بیشتر شبیه خاله بازی کودکان است که دائم به خانه‌ی هم به مهمانی می‌روند. اما خاله بازی‌ای که تاثیر بسیار بدی برروی روحیه‌ی افراد می‌گذارد، از نظر جسمی شاید ماندن در برجک و یا سرمای زمستان و گرمای تابستان برای پاسدار بسیار سخت باشد اما تنهایی و گاهی ترس در حین کار دمار از روزگار سرباز در می‌آورد. کمی تصور کنید، شما تنهای تنها در محیطی تاریک و سرد هستید و به ساعات و ماه‌های باقی مانده از خدمت فکر می‌کنید به آزادی به روزهای آزاد قبل از خدمت به محل کار به دوستان شاید هم به همسر و فرزند، دیگر به شما بستگی دارد که چه عکس العملی نشان دهید، اگر اهل فکر و چاره اندیشی باشید برای فرار از این تنهایی و فکر کردنراهی خواهید یافت و اگر نه این مدل فکر کردن شما را از پا در می‌آورد و عاقبتی مانند فرار از پادگان یا شاید هم ... داشته باشد.البته این فقط مختص شب یا سرما نیست وقتی شما با خود تنها می‌شوید چه در روز و چه در شب در هر زمان که باشد نا خودآگاه به تفکر و فکر و خیال می‌پردازید، البته اگر بتوان فکر کردن نامید، این فکر کردناز آن فکر کردن‌هایی است که نباید فکر کرد!! انسان زمانی فکر می‌کند که کاری از دستش برآید، اگر به مشکلی برخوردید با فکر درباره‌ی مشکل می‌توان راه چاره‌ای پیدا کرد، اما وقتی راه چاره‌ای نیست، این فکر کردن بیشتر حرص خوردن و اعصاب خورد کرن است و بجای راه چاره‌ای مناسب مشکل شما وسیله‌ای است برای نابودی شما. بیشتر افراد با فکر به روزهایی که با دوستان بوده‌اند و در حقیقت با غرق شدن در گذشته از حال و آینده غافل می‌شوند و این فکرهای بیهوده باعث عصبی شدن و افسردگی سرباز می‌شود. ای کاش در این مدت خدمت روش زندگی را هم به سربازان می‌آموختند این که چگونه فکر کنند، چگونه در مقابل مشکلات خود را نبازند، چگونه خود را برای زندگی پر اضطراب آینده آماده کنند و ... اما سربازخانه تنها وسیله‌ای برای ایجاد نگرانی و اضطراب و بیشتر شبیه ماشین اعصاب خورد کن است تا ماشین انسان‌سازی، می‌گویند سربازان در خدمت مرد می‌شوند اگر چنین شنیدید بدانید که طرف مقابل شما یا دورو است، یا قدرت پردازش ذهنی پاینی دارد یا روی مسائل فکر نمی‌کند. درخدمت روش‌های مختلف زیرآب زنی، از زیر کار در رفتن، فروختن رفقا، چاپلوسی، رشوه دادن و .... را به خوبی می‌آموزید، این چنین سربازانی که می‌خواهند در آینده کشور را بسازند، وای به حال آن کشور....

دیپلم، لیسانس...

یکی از تاثیرات منفی خدمت بر روی بسیاری از سربازان دیپلمه ایجاد حس بد بینی نسبت به خود و افراد دیگر است، همیشه دیپلمه‌ها تو سری خوران نظامند و این دیپلمه‌ها هستند که باید جور همه چیز را بکشند، فرمانده‌ سر دسته می‌گوید که: «دانشگاه به افراد شعور و فرهنگ می‌دهد» ، یعنی شمایی که دیپلمه هستی فرهنگ نداری یا به اندازه‌ی این لیسانسه‌ها فرهنگ ندارید، حالا منظور از فرهنگ چیست؟ حتی خود فرمانده هم نمی‌داند. با این حرف‌ها بسیاری از دیپلمه‌ها که مورد تحقیر قرار گرفته‌اند با حس نفرت از لیسانسه‌ها به خدمتشان ادامه می‌دهند و بد از خدمت با چنین دیدی وارد جامعه می‌شوند، خوب نتیجه‌ی این توهین و نفرت چیست؟! باز هم فکر می‌کنید پسرها بعد از خدمت مرد می‌شوند؟!

Orkut

یکی از دوستان برایم دعوت‌نامه‌آی برای اورکات فرستاده بود که می‌خواستم اجابتش کنم اما چه مروا چه پارس‌آنلاین و چه همراه همه و همه اورکات را فیلتر کرده‌آند!! ما که نفهمیدیم این کارت‌هایی که می‌خریم کارت اینترنت است یا کارت فیلتر. از دفعه‌ی بعد باید به فروشنده بگویم یک فیلتر ۲۰ ساعته می‌خواهم ;) خوب فرستی ندارم، متاسفانه پنج شنبه و جمعه در پادگان بودم و امروز ظهر به خانه آمدم و باید فردا صبح زود در پادگان باشم، بنابراین باید کمی استرات کنم و شاید کمی مطالعه یا موسیقی .... همیشه خوش باشید. همیشه امیدوار باشید اما امیدهای پوچ و توخالی برای خود نسازید که اگر به آن‌ها دست نیابید از بین می‌روید ;)

عدد (0) : نظرات

Post a Comment

<< صفحه‌ی اول